آنچه گذشت و آنچه لازم است

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

آنچه گذشت و آنچه لازم است

دغدغۀ فراگرفتن دانش تاریخ وادای زکات آموزش آن(زکاةُ العلم نشرُه)،تمرین سعۀصدروارتباط باخلق،مراغرق این دریای کران تاکران کرد.پس من غریق رادریابید.حتی به یک لمحۀ نظر.همین!

بایگانی



 چون قتل ناصرالدین شاه در آن حرم شریف در معرض عموم واقع شده، منطقاً روایات آن نیز مشابه و همگون است. اما  روایت متفاوت و البته غریبی نیز در اندرون یک جلد قرآن کریم خطی یافت شده است که در کتابخانه ملی موجود می‌باشد. علیرغم سختی خوانش آن (به جهت نوع کاغذ که الوان و زرافشان بوده)، این مهم به توسط جناب آقای شریف زاده صورت انجام گرفته و متن پیاده شده و برای کانال مردم‌نامه ارسال داشتند. ضمن سپاس از ایشان، روایت مزبور را عیاناً تقدیم میداریم:

«پوشیده و مخفی نماناد که سلطنت پادشاه جمجاه ناصرالدین شاه پنجاه سال بدون کم و زیاد در هفده سالگی بتخت سلطنت قرار گرفت، پادشاه عادلی بود و در شاهزاده عبدالعظیم شخصی در لباس زنانه وقتی که سلطان مقتدر در نماز سر از سجده ثانی برداشته پیشتو*بر سرش زدند بعد از چهل دقیقه به رحمت ایزدی پیوست، خدا رحمتش کند که شب جمعه هفدهم شهر ذیقعده‌الحرام او را شهید نمودند و انقلاب در ایران بخصوص در یزد و کرمان و فارس واقع شد و حضرات سارقین و الواط جمیع دواب و مواشی هرجا را چاپیدند و بردند و الان یکماه مدت شد که آرام و قرار از همه قطع شده تا بعد خدا چه خواهد و ولیعهد که در تبریز بوده می‌گویند الان که روز عید غدیر است بتخت سلطنت در دارالخلافه طهران قرار می گیرد تا بعد چه خبر برسد، والله اعلم والحمدلله رب العالمین، در نیریز، فارس و اصطهبانات حضرات سارقین دست‌بردی نکردند و در این سنه بر مردم بسیار بد گذشته و می‌گذرد اولا ملخ خارگی شش سال پی در پی و آفت اشجار و بن و سیلاب خانها[خانه‌ها] را منهدم ، به نوعیکه حد خانها معین نمی‌شد و ناخوشی بسیار و نفاق اهل بلد، خدا و سیله سازد که دنیا قراری گیرد و سلطان مقتدر شود و ملخ برطرف شود و قلبها با یکدیگر صاف و مهربان  شود که همه آسوده باشند. بتاریخ هجدهم شهر ذی‌الحجه الحرام من شهور سنه 1313کتبه اقل محمد رفیع، هرچه آید سال نو ، گوئیم یاد از پارسال ».

پیستوله:تپانچه ،اسلحه کمری[کلمه فرانسوی: pistolet]

منبع:@mardomnameh

۹۵/۰۶/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدحسن محب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی