آنچه گذشت و آنچه لازم است

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

آنچه گذشت و آنچه لازم است

دغدغۀ فراگرفتن دانش تاریخ وادای زکات آموزش آن(زکاةُ العلم نشرُه)،تمرین سعۀصدروارتباط باخلق،مراغرق این دریای کران تاکران کرد.پس من غریق رادریابید.حتی به یک لمحۀ نظر.همین!

بایگانی

ایران در جنگ جهانی دوم: پل پیروزی و سرزمین قحطی

يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۳۱ ب.ظ

در جنگ جهانی دوم،‌ ایران تحت اشغال مهم‌ترین راه ارسال غذای و تجهیزات متفقین برای جبهه روسیه بشمار می‌رفت و به این دلیل «پل پیروزی» نام گرفت و بعلاوه جنگ‌زدگان لهستانی را نیز از طریق روسیه در ایران اسکان دادند. برای مردم و سرزمین ایران دستاورد این اقدامات قحطی و بیماری تیفوس سال‌های ۱۹۴۲- ۱۹۴۳ بود که طبق گزارش‌های مندرج در اسناد وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا به مرگ حدود ۴ میلیون نفر از مردم ایران انجامید که یک چهارم جمعیت ایران آن روز را شامل می‌شد. این رقم بجز ۸ الی ۱۰ میلیون نفری است که در قحطی بزرگ سال‌های ۱۹۱۷- ۱۹۱۹ در ایران مردند. در سال ۱۹۴۴ جمعیت ایران همانقدر بود که در سال ۱۹۰۰. این پدیده را «فاجعه مالتوسی» Malthusian Catastrophe  می‌خوانند.


منبع:P.Fbook-Dr.SHahbazi


۹۵/۰۱/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدحسن محب

نظرات  (۱)

سلام اقای محمد حسن محب؛

شما که این کتاب را مختصراً معرفی کرده‌اید، خوب بود به این نکته توجه می‌کردید که این کتاب، نه تألیف  بلکه ترجمه است. و نام مترجم آن را نیز با مشقت بسیار  یازده ماه  مشغول ترجمة آن بود را ذکر می‌کردید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی