آنچه گذشت و آنچه لازم است

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

آنچه گذشت و آنچه لازم است

دغدغۀ فراگرفتن دانش تاریخ وادای زکات آموزش آن(زکاةُ العلم نشرُه)،تمرین سعۀصدروارتباط باخلق،مراغرق این دریای کران تاکران کرد.پس من غریق رادریابید.حتی به یک لمحۀ نظر.همین!

بایگانی

مذاکرات هسته ای وتحولات خاورمیانه

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۱ ق.ظ

@-مذاکراتی که کاملا محرمانه است و مستقیما زیر نظر مقام معظم رهبری است و هنوز هیچ چیز از توافق یا عدم توافق و جزییات آن مشخص نیست را حضرات مساوی شکست ایران و از دست دادن تمام داشته ها قلمداد می کنند و مدعی هستند که اسراییل و آمریکا برای فریب ما در حال جنگ زرگری هستند ! آقایون طاقت ندارند حد اقل نتایج منتشر شود تا قابل قضاوت گردد !!

آفت بزرگی که شما به دقت بر روی آن انگشت نهاده اید تحلیل بر اساس مفاهیم کلان و ذهنی است " آمریکا " خودش از ده بیست گروه و حلقه متفاوت قدرت تشکیل شده که برآیند منافع آنها را محاسبه کردن نیاز به ابر کامپیوتر دارد ! اروپا همینطور و و و.... توجه نمی شود ما در عصر اقتصاد سرمایه سالار سیال جهانی هستیم که منافع را نیز " سیال " نموده ودیگر بر اساس مرزهای سیاسی دوران جنگ سرد نمی توان تحلیل نمود. 

****- در پاسخ به آن دوستانی که تحولات بسیار مهم جاری جهان و منطقه را نمی‌توانند درک کنند و آن را نوعی تقسیم کار میان آمریکا و اسرائیل می‌بینند، این کامنت قبلی خود را تکرار می‌کنم:

این فرضیه‌ای است که در ایران می‌تواند هوادارانی بیابد ولی خیلی غیرواقعی و تخیلی است. یعنی، دنیا بهم ریخته، در مینسک بدون توافق با اوباما مذاکره شده و در پیامد آن در اوکرائین آتش‌بس شده، اسرائیل دو شقه شده، دولت اوباما و کنگره به اوج تنش در روابط رسیده‌اند، نتانیاهو امروز در کنگره عملیات انتحاری خواهد کرد، همه و همه برای این که عده‌ای در ایران توافق هسته‌ای را پیروزی تلقی کنند. عجیب است. یاد تحلیل‌های کسانی افتادم که تحولات عمیق اتحاد شوروی در آستانه فروپاشی را تماماً بازی گورباچف و کا. گ. ب. می‌دانستند برای خوردن آذربایجان و تجزیه ایران.

 و این کامنت پیشین را:

اکنون هم با جسارت می‌گویم که مسائلی که هم‌اکنون در درون آمریکا و در درون اسرائیل و در روابط آمریکا و اسرائیل می‌گذرد بسیار جدی و مهم است و هیچ نوع «جنگ زرگری» و «تقسیم کار» در میان نیست. ژئوپلتیک جهان و منطقه بسرعت در حال دگرگونی است. پس، لطفاً از تکرار مهملاتی از این دست که ایران و مصر می‌توانند متحد شوند علیه داعش دست بردارید زیرا ایران و مصر دو قطب متعارض در خاورمیانه آینده هستند و کسانی که سیسی را به قدرت رسانیدند، و اینک می‌خواهند او را در جایگاه فرمانده «ارتش متحد عربی» در «جنگ با تروریسم» قرار دهند، دقیقاً برای خنثی کردن جایگاه منطقه‌ای ایران و ایجاد توازن در خاورمیانه است. بعلاوه، مصر به دولت‌های عربی خلیج فارس وابسته نیست هر چند در مواردی در جبهه آن‌هاست ولی الیگارشی قبطی مصر همانقدر که از اسلام نفرت دارد از اعراب نیز متنفر است و راه خود را میرود و پیوندها قوی با اسرائیل و غرب دارد.

 اما درباره این کامنت که گویا اوباما گفته ایران باید ده سال فعالیت هسته‌ای را متوقف کند. این تحریف سخنان اوباماست. اوباما در مصاحبه با خبرگزاری رویتر منظورش این بود که آمریکا باید در چارچوب مقدورات مذاکره کند. گفته او این است: «ما همچنان در وسط مذاکرات هستیم. آنچه من مدام گفته‌ام این است که ما باید اجازه دهیم این مذاکرات به پیش برود. اگر ایران به این توافق رضایت دهد که برنامه‌اش را ده، بیست، سی... سال [به مدت سال‌های دو رقمی] در همین جایی که هست نگه دارد و عناصری از آن را به عقب ببرد...» و افزود:‌ «طرف ایرانی هرگز چنین مسئله‌ای را نمی پذیرد و هم‌اکنون موضوع مذاکرات این نیست.»

پیج فیس بوک استادشهبازی

۹۴/۰۳/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدحسن محب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی