آنچه گذشت و آنچه لازم است

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

آنچه گذشت و آنچه لازم است

دغدغۀ فراگرفتن دانش تاریخ وادای زکات آموزش آن(زکاةُ العلم نشرُه)،تمرین سعۀصدروارتباط باخلق،مراغرق این دریای کران تاکران کرد.پس من غریق رادریابید.حتی به یک لمحۀ نظر.همین!

بایگانی

اندر احوالات وطن فروشی براداران توده ای

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹ ق.ظ
دکتر مصدق مرا مثل پسر دوست داشت . یک روز من پیش او بودم و در آن زمان رفقا یک چیزی اختراع کرده بودند و متأسفانه احسان طبری برداشته بود از روی جوانی یک صفحه نوشته بود در این باره به نام " حریم شوروی " در ایران
من نزد مصدق از دهنم در رفت و گفتم حریم شوروی . مصدق یک قلم تراش چاقو از جیب خود درآورد و گفت : تو مثل پسر من هستی دفعه دیگر اگر کلمه حریم شوروی و یا حریم هرکس دیگر را به کاربری زبانت را می برم.یعنی چه؟شمال ایران حریم شوروی جنوب ایران حریم انگلستان،پس حریم خودمان کجاست ؟

او درس بزرگی به من آموخت . دیدم که مصدق حرف حسابی می زند حریم شوروی حرف مزخرفی است که به دهان ما افتاده است .

برگرفته از کتاب " خاطرات سیاسی " به نوشته ایرج اسکندری .

۹۴/۰۳/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدحسن محب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی