آنچه گذشت و آنچه لازم است

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

آنچه گذشت و آنچه لازم است

دغدغۀ فراگرفتن دانش تاریخ وادای زکات آموزش آن(زکاةُ العلم نشرُه)،تمرین سعۀصدروارتباط باخلق،مراغرق این دریای کران تاکران کرد.پس من غریق رادریابید.حتی به یک لمحۀ نظر.همین!

بایگانی

تحلیل داعش از نگاه قدرت یا ( Poewr)

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۵ ق.ظ

وقایع سیاسی و اجتماعی از دریچه دیدگاه ها و ؛ دستگاه های تحلیلی ؛ متفاوتی نگریسته شده و تحلیل می شوند . تحلیل داعش از نگاه ؛ قدرت ؛ یا ( Poewr) < که بن مایه و پرده بالاتر تحلیل های ژئو پولیتیکی و ژئو استراتژیکی است> نشان می دهد دارندگان و نگاهبانان اصلی « قدرت » در غرب برای رفع تهدید از خاستگاه ایدئولوژیک تمدن غرب یعنی « لیبرال دموکراسی » ناچار شده اند از ابزارهای شیک دو سه دهه قبلی خود یعنی حقوق بشر و دموکراسی و ... دل بریده و دست بردارند و چهره واقعی و کریه و خشن خود را نشان دهند و هیولای داعش را بسازند و به جان رقیب ایدئولوژیک خود بیاندازند تا او را در سرزمین و محدوده جغرافیایی خود درگیر و تضعیف نمایند . داعش طوری طراحی نشده که ماندنی باشد بلکه وسیله ای مصرفی ست و تا وقتی که جان دارد و جان طرف مقابلش را می گیرد و کل جهان اسلام را مشغول خودش می کند مصرفش می کنند و پس از آن مثل القاعده عمرش به پایان میرسد . البته باید دید طراحان خلق داعش که اینک از موفقیت خود در دسترسی به اهداف کوتاه مدت و میان مدت خود خوشحالند برای مشکلات استراتژیکی که این روند در بلند مدت برای آنها ایجاد می کند چه چاره ای ( یا خدعه ای ) دارند . زیرا این جریان از یک سو به تقویت جریان ملت سازی یا بهتر بگوییم « امت سازی » و اتحاد شیعه سیاسی و انقلابی حول رهبری انقلاب اسلامی ایران کمک کرده و آنرا به شدت سرعت می بخشد و از سوی دیگر جهان عرب را به سوی ازهم پاشیدگی عمیق اجتماعی و سیاسی سوق داده ورهبران جهان عرب  مجبور شده اند روابط پنهان خود با صهیونیزم را علنی نمایند و در مقابل ایران به نوعی اتحاد عملیاتی با آنها برسند به بی آبرویی سیاسی و بی اعتباری اجتماعی سوق داده و عمرشان و تاریخ مصرفشان را به آخر می رساند . و خلاء قدرت ناشی از این جریان به نفع ایران خواهد بود .( چنانچه در افغانستان و عراق تجربه شد ) . و به این ترتیب نتیجه حاصله نقض غرض خواهد بود .

۹۴/۰۳/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدحسن محب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی