آنچه گذشت و آنچه لازم است

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

آنچه گذشت و آنچه لازم است

دغدغۀ فراگرفتن دانش تاریخ وادای زکات آموزش آن(زکاةُ العلم نشرُه)،تمرین سعۀصدروارتباط باخلق،مراغرق این دریای کران تاکران کرد.پس من غریق رادریابید.حتی به یک لمحۀ نظر.همین!

بایگانی

جمعیت «جامعه ملیون اسلامی» را سید اسدالله خرقانی ایجاد کرد و افرادی مثل میرزا زین‌العابدین مستعان‌الملک در آن فعال بودند و خود سید اسدالله در مسجد حاجی حسن نزدیک دروازه قزوین وعظ می‌کرد و علیه قرارداد سخن می‌گفت.

میرزا زین‌العابدین خان مستعان‌الملک است که زمان محمدعلی شاه در قلهک [باغ سفارت انگلیس]پناهنده بود و یک گروه تروریستی بنام «کمیته جهانگیر»تشکیل داده بود. آنطور که[مهدی] ملک‌زاده[درتاریخ انقلاب مشروطیت ایران ]نوشته:

«کمیته جهانگیر» با انتشار اعلانی در اول جمادی‌الثانی ۱۳۲۷ ق.(30خرداد1288ش) اعلان موجودیت کرد (متن زیر). مستعان‌الملک، رئیس کمیته جهانگیر، در محکمه شیخ فضل‌الله نوری حضور داشت و از او استنطاق (بازجویی)نیز کرد.


«اعلان-  کمیته جهانگیر، که حافظ استقلال مملکت و ضامن بقاء مشروطیت و رافع ظلم است، از ابتداء ماه جمادی‌الثانی شروع به عملیات نموده، به عموم اهالی ایران اعلام می‌دارد که کمیته از برای اجرای مقصود فوق تمام وسایل را استعمال و هرکس را که مخالف با این مقصد بداند، پس از اثبات، به سزای اعمال خود می‌رساند و تماما باید از برای همراهی کمیته خود را مستعد و حاضر نمایند که در موقع اوامر کمیته را بدون فوت وقت انجام دهند و باید بدانند که متمردین اوامر کمیته به مجازاتی که مقتضی باشد می‌رسند. و دیگر آن که به عموم اهالی اعلان می‌داریم: هرکس به هر اسم و رسم پول یا اسباب بخواهد بدون مهر و امضای کمیته باطل و مخارج او شخصی است نه ملی. البته مواظبت نموده که بیخود پولی ندهند و بدانند که مخارج ملی امروز به عهده کفایت کمیته است که لدی‌الاقتضا هرگونه مخارجی بوده باشد ظاهراً و باطنا خواهد نمود.»

منبع:کانال ممالک محروسه/استاد عبدالله شهبازی

۹۵/۰۵/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدحسن محب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی