آنچه گذشت و آنچه لازم است

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

انسان+زمان=انسان شدن انسان بنابراین تاریخ علم آموختن گذشته تکاملی انسانست

آنچه گذشت و آنچه لازم است

دغدغۀ فراگرفتن دانش تاریخ وادای زکات آموزش آن(زکاةُ العلم نشرُه)،تمرین سعۀصدروارتباط باخلق،مراغرق این دریای کران تاکران کرد.پس من غریق رادریابید.حتی به یک لمحۀ نظر.همین!

بایگانی

ادامه مطلب

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۳۰ ب.ظ
برگزیدن عثمان به خلافتدر کتاب عمر بن الخطاب بدین قصه اشارتی رفت که چون عمر بدست ابولؤلؤ جراحتی یافت دانست روی سلامت نخواهد دید.
علی بن ابی طالب(ع) و عثمان ابن عفان و عبدالرحمن بن عوف و زبیر بن العوام و طلحه بن عبیدالله و سعد بن ابی وقاص را حاضر کرده ساحت هر یک را برای احراز خلافت به عیبی و نقصانی مکدر ساخت .
آنگاه فرمود چون مرا به خاک سپردید بر شماست که کار به شوری کنید و یک تن به خلافت برگیرید.
پس ابا طلحه انصاری را فرمود : پنجاه تن از رجال انصاری را با شمشیر های آخته ملازمت خویش فرمای و این شش تن را در آن جای ده .
اگر پنج اتفاق کردند و یک تن نفاق آغازید آن یک را گردن بزن,اگر چهار کس متفق شدند و دو کس منحرف گشت آن دو کس را عرصه دمار ساز.

و اگر سه کس به جانبی رفت و سه کس به جانب دیگر ,آن سوی که عبدالرحمن [ابن عوف] میرود بر صواب است و آن سه کس که بر طریق خلاف میرود با تیغ کیفر کن,
و اگر سه روز سپری شد و هیچ کس اختیار ننمودند هر شش تن را با تیغ درگذران ,تا مسلمانان از بهر خود هر که خواهند به خلافت بردارند .

نقل از ناسخ التواریخ(جلد4)محمدتقی لسان الملک سپهر

 

+
۹۳/۰۶/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدحسن محب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی